Název: Name: | Curtiss Hawk 75A-3 | u RAF Curtiss Mohawk Mk.III |
Originální název: Original Name: | Curtiss 75A-3C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.10.1939-DD.MM.1940 Curtiss-Wright Corp., Buffalo New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.10.1939-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 135 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2033 kg | 4482 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2582 kg | 5692 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 2891 kg | 6374 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 4,02in |
Délka: Length: | 8,710 m | 28ft 6,91in |
Výška: Height: | 2,900 m | 9ft 6,17in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 235.94 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 117,79 kg/m2 | 24.13 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Pratt & Whitney R-1830-S1C3-G Twin Wasp vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 783 kW a 895 kW v optimální výšce. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantními otáčkami. | Pratt & Whitney R-1830-S1C3-G Twin Wasp fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine rated at 1,050 hp for take-off and 1,200 hp at optimal amplitude, driving a three blade Curtiss Electric constant-speed propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 501 km/h v 3048 m | 311.3 mph in 10000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 16,3 m/s | 3208.7 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10270 m | 33694 ft |
Dolet: Range: | 1320 km | 820.2 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm nad motorem 600 nábojů na hlaveň a 4x pevný kulomet FN Browning Modelle 38 ráže 7,5 mm v křídlech s 500 náboji pro každý. | Two fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns above the engine 600 rpg and Four fixed forward-firing 0.295 inch FN Browning Modelle 38 machine-guns in the wings 500 rpg |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jednalo se o třetí verzi vyráběnou pro Armée de l'Air, tato verze měla shodnou výzbroj s verzí A-2. Letoun dostal výkonnější motor R-1830-S1C3G. Francie převzala asi 60 letadel zbytek převzala Velká Británie, RAF je označila jako Mohawk Mk.III. Ve Francii kompletovány továrnou Société Nationale de Constructions Aéronautiques du Centre ( SNCAC), Bourges | The third order, for 135 aircraft, came too late for all of the aircraft to reach France. These aircraft had the same six guns as the A-2, but used a more powerful 1,200hp R-1830-S1C3G engine. Sixty reached France, while others were delivered to French Morocco. Finally twenty were taken over directly by the RAF, where they became the Mohawk III. |
Zdroje: Sources: | Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, Naval Institute Press rok 1979 Aircraft in Profile No. 80, The Curtiss Hawk 75, Profile Publications, Ltd. rok 1966 William Green, War Planes of the Second World War - Fighters Volume 4., Doubleday rok 1961 http://avia.russian.ee/air/usa/curtiss_p-36.html http://members.tripod.com/Air_Museum_ww2/id17.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/p36.html archiv autora |